Michio Kaku

MICHIO KAKU – ELMÉLETI FIZIKUS
(1947. január 24. - )

Japán emigrált szülők gyermekeként született Kaliforniában. Iskolás korában több tudományos versenyen is részt vett, ahol felhívta magára többek közt Teller Ede figyelmét, akinek segítségével ösztöndíjban részesült. A Harvard Egyetemen osztályelsőként diplomázott, 1972-ben ledoktorált, majd ösztöndíjjal a Princetoni Egyetemre került. Máig a New York City College elméleti fizika professzora, ahol több mint 30 éve tart előadásokat. Legnépszerűbb témái a húr és kvantum- térelmélet, a hadronfizika, és a világegyetem fizikai törvényeinek kutatása, melyeket számos kiadott könyvében és laikusoknak szánt Sci-Fi tudomány: Az őrültség fizikája című népszerű ismeretterjesztő sorozatában fejt ki.

(forrás: Wikipédia/ illusztráció: Budavári Eszter)

*

Szóval, mikor 17 éves voltam, odaálltam anyám elé és azt mondtam: „Építhetek egy 2,3 millió voltos atomrombolót a garázsban?” Erre Ő: “Persze! Miért ne? És vidd ki a szemetet!” Én pedig összeszereltem 400 fontnyi elektroacélt, 22 mérföldnyi rézhuzalt és megépítettem a 2,3 millió voltos betatron részecskegyorsítót a garázsban. Minden alkalommal, amikor bekapcsoltuk elnyelt minden áramot a házban és kicsapott minden biztosítékot. Anyám azt mondta: „Miért nem talál egy kedves japán lányt magának? Miért kell ilyen gigantikus gépeket építenie a garázsban?” De, látjátok, így szereztem ösztöndíjat a Harvardra. Nem panaszkodhatom.”

Megjegyzések