SeredOnLine: Sobotňajšia návšteva "Paláca zázrakov" v Budapešti (Szombati látogatás a Csodák Palotájában, Budapesten)

Szlovákiából egy napra is érdemes átugrani a Csopába (képek: Seredonline.sk)
A SeredOnLine szlovák regionális hírportálon jelent meg egy képekkel gazdagon illusztrált úti beszámoló. A szerző egynapos budapesti kirándulását ismerteti, melynek fő célpontja a Csodák Palotája volt. A közlekedés, belépőjegyek tekintetében hasznos információkat ismerhetnek meg a Szlovákiából hozzánk érkezők.

"Za dve hodiny som sa dozvedel veľa nových vecí a odskúšal som si ako funguje magnetizmus, ako vietor na púšti tvorí pieskové duny, ako sa vyrába vodný vír, ako funguje vzduchové delo a ďalšie zaujímavosti. Všetko som si vyskúšal sám na praktických modeloch. Videl som aj 3D projekciu vesmírnych planét a vesmíru. Najzaujímavšia bola fyzikálna šou, kde učteľ ukázal pokusy s chemikáliami a horľavým plynom. Prvý krát som videl čo ženie raketu do vesmíru."

Az itt eltöltött két óra alatt számos új dolgot tanultam, többek között kipróbáltam, hogyan működik a mágnesesség, miként alakítja ki a szél a sivatagi homokdűnéket, jönnek létre a vízi örvények, működik a légágyú. Mindezeket magam próbálhattam ki az interaktív eszközökön. 3D-ben láttam a bolygókat és az űrt. A legérdekesebb a fizika show volt, ahol a tanár vegyszerekkel és éghető gázokkal kísérletezett. Először láttam, mi hajtja az űrbe szálló rakétát. (a szerk. szabad fordítása)

Megjegyzések